Valdorfpedagoģija jeb garīgā pedagoģija patiešām pievēršas bērnam, topošajam cilvēkam.
Ja pareizi aptveram, kā cilvēks attīstās no bērna par pieaugušo, kādi ir šīs attīstības posmi un kas katrā posmā ir būtiskais,
kāda vispār ir cilvēka garīgā būtība, tad vismaz skatāmies pareizajā virzienā.
Tikai lasot par valdorfpedagoģiju man ir sajūta - jā, tā tiešām ir! Tās nav tukšas abstrakcijas, kaut arī ne viss ir uzreiz saprotams.
Gadu gaitā esmu Ādažu valdorfskolai un intereses dēļ tulkojis vairākus Rūdolfa Šteinera rakstu krājumus, kā arī citas ar valdorfpedagoģiju saistītas grāmatas un rakstus. Esmu divus gadus studējis valdorfpedagoģiju Vācijā, Ķīlē, bet neesmu ne profesionāls tulks, ne literāts, bet pēc izglītības fiziķis. R.Šteinera vāciski teikto saprot ne visi vācieši, pārtulkot latviski to iespējams tikai līdz zināmai pakāpei. Dziļākai izpratnei vai rodoties šaubām par tulkojuma terminoloģiju, jālasa oriģinālie teksti.
Rūdolfs Šteiners (1861-1925) bija publicists, rakstnieks, lektors, filozofs, mākslinieks, kurš spēja saskatīt garīgo būtību aiz ārēji redzamās materiālās pasaules. Viņam piemita dotības, kādas ir tikai retajiem. Dibinājis Atroposofijas biedrību, uzcēlis Gēteanumu kā "Brīvo augstākās garīgās mācības skolu", kas ir pārtapis par īstu universitāti, kur visu pasniedzamo mācību saturs ir papildināts uz Šteinera garīgo pētījumu bāzes. Tajā skaitā izveidojis pirmo valdorfskolu un apmācījis tās skolotājus. Lasījis daudzas lekcijas par mākslu, pedagoģiju, medicīnu, dabaszinātnēm, sociālo dzīvi, vēsturi, reliģiju. Viņa teikto ne katrs spēj uztvert un pieņemt, bet ja izdodas, tad tas sniedz reālu skaidrojumu daudziem mūsdienās neatbildētiem jautājumiem.
Dr. med. Michaela Glöckler, kopš 1988.gada Medicīnas sekcijas vadītāja Gēteanumā, antropozofe, bērnu ārste, daudzu brīnišķīgu grāmatu autore.
Vairākkārt viesojusies arī Latvijā. Viņā ieklausās ļoti daudzi.
Bernards Lievegoeds (1905-1992) ir antropozofs. Visa viņa dzīve norisinājās Rūdolfa Šteinera 1900.-1925.gados
nodibinātās garazinātnes praktiskas īstenošanas zīmē. Cieši saistīts ar antropozofiskās kustības attīstību Nīderlandē. Taču Bernards Lievegoeds nav tikai antropozofs,
viņš ir arī "laikabiedrs", tas nozīmē: lielie apvērsumi Rietumu civilizācijā kopš trīsdesmitajiem gadiem ir uzlikuši savu zīmogu viņa dzīvei un darbam.
Viņa ražīgās dzīves izšķirošākās tēmas itin visas ir izrietējušas no mūsu laika nepieciešamībām.
2016.gada 4.paplašinātais un aktualizētais izdevums. Attiecībā uz valdorfskolu vidi un kodolu kopš kāda laika vairākkārt tiek runāts par nepieciešami “jauno”: jaunais valdorfskolotājs, jaunā valdorfskolotāja, jaunā valdorfskola… Un dabiski, ka ir neskaitāmi iemesli veicināt šo nepieciešamību. Tas ir vērā ņemami, jo valdorfpedagoģija, kas vienmēr īstenojas caur konkrētām skolotājām un skolotājiem konkrētās skolās, konkrētās mācību situācijās, kopš 1919.gada ir uzrakstījusi uz sava karoga, ka tā attiecas uz topošo un tādēļ vienmēr grib uztvert jauno. Kā citādi tas būtu iespējams, kā tikai pašai topot un paliekot jaunai? Šis jautājums attiecas arī uz mācību plānu, it īpaši, ja tas tiek izdots no jauna.
Valdorfskolas mācību plānsUzskati par to, ka pastāv ne tikai fiziskā pasaule, bet arī garīgā pasaule, var būt ļoti dažādi. Uzskati par cilvēka iespējām izzināt garīgo pasauli, arī var atšķirties. Šī viena no iespējām, kur meklēt atbildes uz lielajiem jautājumiem.
Rūdofa Šteinera darbi vācu valodā ir pieejami internetā par brīvu. Latvijā darbojas vairākas valdorfskolas, bērnudārzi, ir Latvijas Antroposofiskā biedrība. Antropozofijas centrs pasaulē ir Gēteānums Šveicē.
Antroposofija ir garīga kustība, kuru 20.gadsimta sākumā izveidoja austriešu filosofs Rudolfs Šteiners (1861-1925) ar saviem sekotājiem. Antroposofijas pamatmērķis ir atjaunot, pilnveidot un piepildīt ar patiesu garīgu saturu praktiski visas cilvēka dzīves sfēras, tas ir pārveidot cilvēci tā, lai mums būtu garīga izpratne pašiem par sevi un par to, kas mūs apņem.
Die Rudolf Steiner Gesamtausgabe (GA), die vom Rudolf Steiner Verlag schrittweise seit den frühen 60-iger Jahren herausgegeben wird, umfasst die Schriften Rudolf Steiners, das gesamte Vortragswerk, das nach derzeitigem Wissensstand 5611 Vorträge umfasst, soweit dazu Unterlagen vorhanden sind, und das künstlerische Werk Steiners in Form von hochwertigen Reproduktionen, darunter die mehr als 1000 erhaltenen Wandtafelzeichnungen. Bisher sind bereits mehr als 350 Bände der Gesamtausgabe erscheinen.
Organisch geformt, weil es um die Erkenntnis des Lebens geht. Den Namen von Goethe, um in seiner Folge Kunst und Wissenschaft zu vereinen. Auf der Spur, was uns Menschen zum Menschen macht, durch Kunst, auf der Bühne oder in Konferenzen. Das Goetheanum – ein Ort für die Anthroposophie.