TULKOJUMI

Rūdolfa Šteinera darbu tulkojumi

Šeit pieejami Rūdolfa Šteinera darbu tulkojumi.

Rūdolfs Šteiners.
Brīvības filozofija.
GA 4

Die Philosophie der Freiheit, 1894.
Moderna pasaules uzskata pamatvilcieni. Dvēselisku novērojumu rezultāti pēc dabaszinātniskas metodes. Tulkots no 14.izdevuma 1978 ISBN 3-7274-0040-4, 85 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Teosofija.
GA 9

Theosophie, 1904.
Ievads pārjutekliskajā pasaules izziņā un cilvēka sūtībā. Cilvēka miesiskā, dvēseliskā un garīgā būtība. 10.izdevums.

Rūdolfs Šteiners.
Kā sasniegt augstāko pasauļu atziņas?
GA 10

Wie erlangt man Erkenntnisse der höheren Welten? 1905/1905
Šī grāmata tiek uzskatīta par pamatdarbu antropozofiskajam skološanās ceļam. Pretstatā tradicionālajiem ceļiem šeit ir attēlots modernajai, dabaszinātniski skolotajai apziņai piemērots skološanās ceļš.

Rūdolfs Šteiners.
No Akaša-hronikas.
GA 11

Die Stufen der höheren Erkenntnis, 1914.
Vēsturiskās liecības izgaismo tikai nedaudzus gadu tūkstošus. Bet visam, kas rodas laikā, ir pirmsākums mūžībā. Tulkots no 1973 ISBN 3-7274-0110-9, 97 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Augstākās izziņas pakāpes.
GA 12

Die Stufen der höheren Erkenntnis, 1914.
Attiecības, kurās dvēsele atrodas attiecībā pret dažādām pasaulēm, kad tā soļo cauri secīgajām izziņas pakāpēm. Tulkots no 1993 ISBN 3-7274-0120-64, 35 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Slepenzinātnes skices.
GA 13

Die Geheimwissenschaft im Umriβ, 1910.
Pārtulkota ir tikai daļa no šīs grāmatas: Cilvēka būtība, Miegs un nāve un Pasaules attīstība un cilvēks. Pie pilna tulkojuma strādā Jūlija Dobrovoļska. Attēlota pasaules, cilvēka un garīgo hierarhiju attīstība, sākot no senā Saturna, caur seno Sauli, seno Mēnesi līdz Zemei. 20.izdevums.

Rūdolfs Šteiners.
Ceļš uz cilvēka pašizziņu.
GA 16

Ein Weg zur Selbsterkenntnis des Menschen. 1912
Astoņas meditācijas. Šī raksta mērķis ir sniegt garazinātniskas atziņas par cilvēka būtību. Attēlojums ir ieturēts tādā veidā, lai lasītājs varētu ieaugt attēlotajā un lai lasīšanas gaitā tas kļūtu par sava veida sarunu pašam ar sevi. Tulkots no 4.Auflage 2010, 37 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Garīgās pasaules slieksnis.
GA 17

Die Schwelle der geistigen Welt, 1913.
Šajā rakstā aforistiskā formā tiks sniegti daži apraksti par tām pasaules un cilvēciskās būtības daļām, kas tiek skatītas, kad garīgā izziņa pārkāpj robežu, kas atdala maņu pasauli no gara pasaules. Tulkots no 4.Auflage 2010, 43 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Mans dzīves gājums.
GA 28

Mein Lebensgang (1923 – 1925)
Pēc neatlaidīgiem lūgumiem Šteiners piekrita uzrakstīt savu autobiogrāfiju, kas palika nepabeigta. Pagaidām pārtulkota 1.nodaļa. Tulkots no 3.Auflage 2009, 1.nodaļa

Rūdolfs Šteiners.
Cilvēka izcelsme un mērķis.
GA 53

Ursprung und Ziel des Menschen, 1904-1905.
Garazinātnes pamatjēdzieni. Divdesmit trīs publiskas lekcijas, nolasītas Berlīnē laikā starp 1904.gada 29.septembri un 1905.gada 8.jūniju.

Rūdolfs Šteiners.
Dvēseles un gara izziņa.
GA 56

Die Erkenntnis der Seele und des Geistes, 1907-1908.
Šī sējuma lekcijas pieder tai Rūdolfa Šteinera lekciju darba daļai, ar kuru viņš publiski vērsās pie sabiedrības. Garazinātnes attiecības ar dabaszinātni nekādā ziņā nav antagonistiskas, bet gan balstās savstarpējā papildinājumā. Garazinātne paplašina izziņas iespējas un padara iespējamu cilvēka dvēselei attīstīt jaunas spējas. 128 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Jāņa evaņģēlijs attiecībā pret trīs pārējiem evaņģēlijiem, īpaši pret Lūkas evaņģēliju.
GA 112

DAS JOHANNES-EVANGELIUM im Verhältnis zu den drei anderen Evangelien besonders zu dem Lukas-Evangelium, 1909.
Antropozofija kā Kristus atnākšanas jauna pasludināšana. Tulkots no 1984, ISBN 3-7274-1120-1, 124 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Okultā vēsture.
GA 126

Okkulte Geschichte. 1910-1911
Personību un pasaules vēstures notikumu karmisku kopsakarību ezotēriski apskati. Tulkots no Taschenbücher aus dem Gesamtwerk 707, 49 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Vēsturiskā simptomatoloģija.
GA 185

Geschichtliche Symptomatologie, 1918.
Apziņas impulsa uzniršana, jaunāko laiku vēstures simptomu raksturīgas lappuses, dabaszinātniskā domāšanas veida vēsturiskā nozīme, pārjutekliskais elements vēstures apskatā, piektā pēcatlantiskā laikmeta reliģiski vēsturiskie impulsi un dziļāko eiropeisko impulsu kopsakarība ar tagadnes impulsiem, 106 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
GARAZINĀTNISKAS VALODAS APCERES.
GA 299

Geisteswissenschaftliche Sprachbetrachtungen, 1919-1920.
SEŠAS LEKCIJAS BRĪVĀS VALDORFSKOLAS SKOLOTĀJIEM ŠTUTGARTĒ, 43 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Vispārējā cilvēkmācība kā pedagoģijas pamats.
GA 293

Allgemeine Menschenkunde als Grundlage der Pädagogik, 1919.
Lekciju kurss, novadīts Štutgartē no 1919.gada 21.augusta līdz 5.septembrim sakarā ar Brīvās valdorfskolas dibināšanu, 92 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Audzināšanas māksla. Metodika un didaktika.
GA 294

Erziehungskunst, Methodisch-Didaktisches, 1919.
Lekciju kurss, novadīts Štutgartē no 1919.gada 21.augusta līdz 5.septembrim sakarā ar Brīvās valdorfskolas dibināšanu. Katru dienu bija lekcija, tad metodika un tad seminārpārrunas, 85 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Audzināšanas māksla. Seminārpārrunas un mācību plāna lekcijas.
GA 295

Erziehungskunst. Seminarbesprechungen und Lehrplanvorträge, 1919.
Lekciju kurss, novadīts Štutgartē no 1919.gada 21.augusta līdz 5.septembrim sakarā ar Brīvās valdorfskolas dibināšanu. Katru dienu bija lekcija, tad metodika un tad seminārpārrunas, 110 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Audzināšanas jautājums kā sociāls jautājums.
GA 296

Die Erziehungsfrage als soziale Frage, 1919.
Valdorfskolu pedagoģijas garīgā, kultūrvēsturiskā un sociālā priekšvēsture, 53 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
AUDZINĀŠANA UN MĀCĪŠANA VADOTIES NO CILVĒKA IZZIŅAS.
GA 302a

Erziehung und Unterricht aus Menschenerkenntnis, 1920-1923.
Meditatīvi izstrādāta cilvēkmācība. Audzināšanas jautājumi nobriešanas vecumā. Par mācību māksliniecisku veidošanu. Ierosmes skolotāja un audzinātāja profesijas iekšējai izpratnei. 68 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
CILVĒKA VESELĪGA ATTĪSTĪBA.
GA 303

Die gesunde Entwickelung des Menschenwesens, 1921.
Ievads antropozofiskajā pedagoģijā un didaktikā, Ziemassvētku kurss skolotājiem. 155 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
AUDZINĀŠANAS MĀKSLAS GARĪGI DVĒSELISKIE PAMATSPĒKI.
GA 305

Die geistig-seelischen Grundkräfte der Erziehungskunst, 1922.
Audzināšanas garīgais pamats. Maza bērna audzināšana un audzinātāja pamatnoskaņojums. Pārjuteklisko pasauļu pētīšana. Jaunāku bērnu audzināšana – skolotājs kā audzināšanas mākslinieks. 78 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
PEDAGOĢISKĀ PRAKSE no garazinātniskās cilvēka izziņas viedokļa
GA 306

Die pädagogische Praxis, 1923.
Kam ir jānotiek, lai pedagoģija atkal atgūtu sirdi? Intelektuālais laikmets ir nonācis pie vienpusīga uzskata par cilvēku. 90 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Cilvēka izziņas pedagoģiskā vērtība un pedagoģijas vērtība kultūrā.
GA 310

Der pädagogische Wert der Menschenerkenntnis und der Kulturwert der Pädagogik, 1924.
Cilvēka dzīves vecumu iedalījums. Pedagoģiskā noskaņojuma pamodināšana caur visa cilvēka izziņu. 93 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Audzināšanas māksla, balstīta cilvēka būtības sapratnē.
GA 311

Die Kunst des Erziehens aus dem Erfassen der Menschenwesenheit, 1924.
Bērns kā maņu orgāns. Atdarināšanas būtība un nozīme. Bērnudārzs. Bērna spēles. Dzīves novērošana veicina audzinātāja fantāziju. Zobu maiņa. 64 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Dziednieciskās pedagoģijas kurss.
GA 317

Heilpädagogischer Kurs, 1924.
Lasītājam jāapzinās, ka te nav runa par kādu dziednieciskās pedagoģijas mācību grāmatu parastajā nozīmē, bet gan par principiālu cilvēka ar fiziskām, dvēseliskām vai garīgām anomālijām vai aizturēm likteņa fona kopskatu, no kura tad izriet paņēmieni un atsevišķi viedokļi aprūpei, kopšanai un terapijai. 90 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Garazinātniski impulsi fizikas attīstībai I.
GA 320

Geisteswissenschaftliche Impulse zur Entwickelung der Physik, I. Erster naturwissenschaftlicher Kurs: Licht, Farbe, Ton – Masse, Elektrizität, Magnetismus. 1919-1921.
Pirmais dabaszinātņu kurss. Gaisma, krāsa, tonis – masa, elektrība, magnētisms. 87 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Garazinātniski impulsi fizikas attīstībai II.
GA 321

Geisteswissenschaftliche Impulse zur Entwickelung der Physik, II. Zweiter naturwissenschaftlicher Kurs: Die Wärme auf der Grenze positiver und negativer Materialität, 1920.
Skatījums uz siltumu un siltuma parādībām no antropozofiska viedokļa. 115 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Cilvēka miesiskās, dvēseliskās un garīgās būtības izziņa. Par agrīnajiem Zemes stāvokļiem.
GA 347

Die Erkenntnis des Menschenwesens nach Leib, Seele und Geist. Über frühe Erdzustände, 1922.
Desmit lekcijas, nolasītas Gēteanuma būves strādniekiem Dornahā. 85 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
RITMI KOSMOSĀ UN CILVĒKĀ.
GA 350

Rhytmen im Kosmos und im Menschenwesen. Wie kommt man zum Schauen der geistigen Welt?, 1923.
Par ēteriskā un astrālā iedarbību cilvēkā un Zemē. Kultu izcelšanās un nozīme. Uztura jautājumi. 155 lpp.

Rūdolfs Šteiners.
Uzturs un apziņa.

Ernährung und Bewusstsein, 1909-1923.
Kurta Th. Willmana apkopotas un izdotas R.Šteinera lekcijas. Alkohola iedarbība uz cilvēkiem. Nikotīna iedarbība. Augu uzturs un dzīvnieku valsts uztura līdzekļi. 62 lpp.

Jūsu iespējas

Rūdofa Šteinera darbi vācu valodā ir pieejami internetā par brīvu. Šteinera izveidotā valdorfpedagoģija ir pazīstama visā pasaulē. Pašlaik pastāv vairāk nekā 1200 valdorfskolas, vairums no tām Vācijā, ASV, Nīderlandē. Latvijā darbojas četras valdorfskolas un vairāki valdorfa bērnudārzi.

Ādažu Brīvā valdorfa skola

Ādažu Brīvā Valdorfa skola

Ādažu Brīvā Valdorfa skola dibināta 1993.gadā. Tā darbību uzsāka ar pirmajām trim klasītēm un bērnudārza grupiņu. No aptuveni 60 bērnu kolektīva skola tagad ir izaugusi par atpazīstamu un nopietnu izglītības iestādi, kurā šobrīd mācās 400 pamatskolas un vidusskolas audzēkņu un 52 bērnudārznieki. Ādažu Brīvā Valdorfa skola ir vienīgā valdorfa vidusskola Latvijā.

biblioteka

Rudolf Steiner Gesamtausgabe

Die Rudolf Steiner Gesamtausgabe (GA), die vom Rudolf Steiner Verlag schrittweise seit den frühen 60-iger Jahren herausgegeben wird, umfasst die Schriften Rudolf Steiners, das gesamte Vortragswerk, das nach derzeitigem Wissensstand 5611 Vorträge umfasst, soweit dazu Unterlagen vorhanden sind, und das künstlerische Werk Steiners in Form von hochwertigen Reproduktionen, darunter die mehr als 1000 erhaltenen Wandtafelzeichnungen. Bisher sind bereits mehr als 350 Bände der Gesamtausgabe erscheinen.

biblioteka

Freie Hochschule für Geisteswissenschaft

Organisch geformt, weil es um die Erkenntnis des Lebens geht. Den Namen von Goethe, um in seiner Folge Kunst und Wissenschaft zu vereinen. Auf der Spur, was uns Menschen zum Menschen macht, durch Kunst, auf der Bühne oder in Konferenzen. Das Goetheanum – ein Ort für die Anthroposophie.